החשיבות של פוליסת ביטוח ימי

הטכנולוגיה מתפתחת יותר ויותר, אך התחבורה עדיין נותרה עסק מסוכן. ניתן לנהל את הסיכון על ידי בחירת ספק שירות לוגיסטי אמין, אריזת הובלה מתאימה וכן רכישת ביטוח מטען.

ביטוח ימי הוא סוג ביטוח המכסה הפסדי מטען או נזק שנגרמו לספינות, ספינות מטען, מסופים וכל הובלה בה סחורות מועברות או נרכשות בין נקודות מוצא שונות ליעדן הסופי. מדיניות הפלגה זו מספקת הגנה מפני הפסדים הקשורים לתובלה, ומעניקה מקלט לחברות הספנות והבלדרים מכיוון שהיא מגנה עליהם מפני הפסדים פוטנציאליים יקרים בזמן הובלת סחורות על ידי מים.

פוליסות ביטוח הינן חוזים מוגדרים היטב ולביטוח הימי יש דרישות פוליסה קפדניות. תמיד יש לפעול על פי דרישות המבטח מכיוון שאי-התאמות קלות או הפרות כלשהן עלולות להוביל לתביעות שנדחו. ספקי המדיניות פועלים בהתאם להנחיות צרות בעת החזר תביעות, וסטייה פשוטה לנתיב עלולה לגרום לאובדן הכיסוי לתביעה יקרה. עם זה בחשבון, חשוב להבין את התכונות והדרישות של המדיניות שלך כדי להבטיח שיש לך כיסוי.

פוליסה פתוחה – פוליסת ביטוח ימי יבשתית מספקת כיסוי לתנועה היבשתית של משלוח למשלוח למשך זמן מסוים, בדרך כלל עד שנה. מדיניות זו חלה על חברות שילוח עם עסקאות רבות בשנה שכן היא מציעה כיסוי רציף במהלך תקופת המדיניות הפעילה. ביטוח ימי פנים, במסגרת כיסוי מורחב לביטוח ימי, מכסה סחורות שנשלחו דרך היבשה, למשל לאחר שהסחורה הגיעה לחוף ונשלחת למתקן אחסון.

הגנה מקיפה – מעניקה כיסוי נרחב יותר כנגד סוגים שונים של אובדן או נזק, והגנה על ערך הסחורה שלך מפני אובדן סחורות כולל, אובדן חלקי של סחורות והוצאות נלוות אחרות בזמן שהמטען שלך עדיין במעבר.

התאמה אישית – לעסקים עם צרכים משתנים, בדרך כלל מומלץ לקבל ביטוח ימי מותאם אישית. אתה יכול לבחור את מגבלות הכיסוי של המדיניות שלך, כמו גם את אפשרויות המדיניות שיועילו לעסק שלך ולצרכים הספציפיים שלך.

סמן ערך – המכונה סימון בתעשייה הימית, סוג זה של פוליסות מאפשר לכלול חלק מהרווח שלך בערך המבוטח.

למרות החוקים והתקנות הבטיחותיים הבאים, הובלות אינן יכולות לשלוט על אירועים טבעיים העלולים להפריע למטען או לספינה. דברים כמו מפגעי מזג אוויר נתקלים עם שודדי ים, וסכסוכים חוצי גבולות נפוצים מאוד בהובלת מים והנזקים הנלווים לסיטואציות אלה יכולים לגרום לבעיות ספינות משמעותיות. כאן מצילה פוליסת ביטוח ימי, שמגנה על האינטרסים של תאגידי שילוח ומובילים בכך שהיא מספקת להם כיסוי ביטוחי הדרוש כדי להתגונן מפני הפסדים אפשריים.

מאפיין נהדר נוסף של ביטוח ימי הוא שהובלות יכולות לבחור אפשרויות כיסוי החלות על המסחר הספציפי שלהם. דרישות הכיסוי יכולות להיות שונות, כך שעסקי שילוח יכולים לבחור בתוכנית ביטוח המותאמת אישית. קיימות מדיניות שונה בכדי לספק כיסוי בהתאם לגודל הספינה והמסלולים שנלקחו.

סוגי ההובלה השונים מראים סוגים שונים של הפסדים ונזקים. עם זאת, פעולות הטיפול במטען הוכחו כחלק המסוכן ביותר בכרכרה. בהקשר זה חשוב לציין כי משלוחי הובלה הקטנים צריכים לעבור טרנססיטים נוספים במחסנים שונים לפני שהם מגיעים ליעדם.

בזמן שנהגי המשאיות נחים בחניה מיוחדת במשאיות או בזמן שהמכולות ממתינות לטעינה במסופי הנמל, הסחורה חשופה לפעולות של להקות גנבים מסודרות. לרוע המזל, תופעות כאלה מתרחשות לא רק במדינות מפותחות פחות כלכליות אלא גם במערב אירופה. הטובין היקרים למשל מחשבים ומכשירי חשמל ביתיים הם החפצים האטרקטיביים ביותר, אך הגנבים שמחים לעזוב עם פריטים פחות יקרים, אפילו מוצרי מזון.

כלי הרכב והספינות נשארים פגיעים לגורמים. אמנם אוניות המכולות גדולות ואמינות יותר, אך עדיין ישנם כ- 1600 מכולות שאבדו בים בשנה, 64% מהן בגלל תנאי מזג האוויר הקשים. (מקור – מועצת המשלוחים העולמית).

הביטוח הימי נותר כלי בלתי ניתן להחלפה לשליטה בסכנות אלה ללא קשר אם המיזמים העסקיים שלך הם מקומיים או בינלאומיים. אם אתה קונה את הביטוח הימי שלך לפי סעיפי מטען א ', הסחורה שלך תכוסה כנגד כל הסיכונים למעט אלה שלא נכללו במפורש.

הביטוח הימי הוא הכרח להובלת סחורות יקרות מכיוון שלספקים יש אחריות מוגבלת. בהתאם לבחירת המבטח אתה רשאי לבטח את טובתך עד לסכום מסוים מעל ערך החשבונית שלהם ובמקרה של אובדן, אתה תשויף לפי שיעורו. ביטוח המטען עשוי גם לכסות לא רק את ערך חשבונית הרכישה אלא גם עשוי לכסות חלק מהחובות והמסים, כמו גם עלויות משלוח נוספות.

אם אתם מסדרים הובלה לסחורות קלות אך יקרות, הביטוח הימי הוא הפיתרון המתאים לכם. כל מוסכמות התובלה הבינלאומיות, החוקים המקומיים והתנאים וההגבלות הסטנדרטיים החלים על חוזהך מכילים סעיף הקובע סכום מוגבל מאחריות הספק. סכום זה מחושב על ידי נוסחאות מיוחדות, על בסיס משקל הטובין. נוסחאות אלה נבדלות זו מזו תלויות במצב ההובלה והחוק החל.

עם זאת, במקרים הנפוצים ביותר נוכל לבצע השוואה מותנית בין הפיצויים שכל סוג מוביל ישלם עד ה -1 במרץ 2018 עבור קילוגרם של מוצרים נספים:

לעתים קרובות לאינטרסים של המטען יש את התפיסה השגויה כי ספקים רוכשים ביטוח עבור סחורותיהם. למעשה, הובלות רוכשות סחורות בביטוח מעבר המכסה רק את חבותן החוקית, כלומר אם הובלת שובר מחשב נייד שמשקלו 1 ק"ג ועולה 1000 אירו, הגרר הבטח את חבותו בסך 9,88 אירו במקום שווי הסחורה .

הביטוח הימי משלם אם ההפסד נובע מאירוע כזה, כל עוד הוא לא נכלל במפורש.

מלבד הסכום המצומצם של האחריות, האמנות הבינלאומיות והחוקים המקומיים מכילים סעיפים המקלים על המובילים מהווים את חובתם לפצות על הפסדיך אם ההפסד נובע מנסיבות ספציפיות. בעניין זה, שוב נושאי האוקיינוס ​​נמצאים בעמדה המיוחסת ביותר. מרבית הנסיבות הללו נכללות בקטגוריה של מעשה האל, למשל. אירועים קטסטרופלים טבעיים, או אירועים בלתי צפויים ובלתי נמנעים אחרים. דוגמא נוספת לנסיבות מסוג זה, המוציאה את חבות המוביל, אך מכוסה בביטוח הימי, היא נזק מקרי במהלך הטיפול בפעולות שבוצעו על ידי השליח או הנמען.

במקרים הנפוצים ביותר להסדרת תביעת ביטוח ימי לוקח הרבה פחות זמן בהשוואה לתביעת חבות. זה תקף במיוחד לתביעות בהן עילת הנזק אינה ודאית או שהתביעה בסכום משמעותי ומחייבת בירור מעמיק. אם ניתן להניח באופן סביר שההפסד נובע מאירוע שלא יכול להיות האחראי על המוביל עליו, המוביל יכול להביע התנגדות כזו. במקרים כאלה התובע יצטרך להוכיח כי ההפסד נובע מאירוע אחר. המובילים גם מתנגדים כי פעולותיו של המשלח או הנמען תרמו להתרחשות האובדן.

אם למוביל יש סחורות בביטוח מעבר הוא / היא ממתין לעתים קרובות לחוות דעת המומחה על מבטח האחריות שלו ועשוי לבקש ראיות נוספות בהתאם לו, מה שעשוי להאט את התהליך.

הביטוח הימי "עוקב" אחרי הסחורות, במקום הצד שרכש אותו. אם אתה המוכר ורוכש ביטוח ימי הלקוח שלך יהנה ממנו לאחר שהסיכון יעבור אליו בהתאם להסדרים שלך.

בהקשר זה, חשוב לציין כי חובת המוכר בתנאי CIF היא לרכוש ביטוח בכיסוי מינימלי, כלומר סעיפי מטען מכון בגין סיכונים רשומים. אם אתה קונה את הסחורה שלך בתנאי CIF, העצה שלנו היא תמיד לבקש מהמוכר רכישה של פוליסת ביטוח ימי עבור כל סעיפי המטען של המכון א.

הממוצע הכללי הוא ההפסדים הנובעים מהקרבה מרצון של הספינה או המטען על ידי חלוקת העלויות בין כל אלה שרכושם (ספינה או מטען) נשמר על ידי הפעולה.

דוגמאות לממוצע הכללי הן מטען בסילוק במטרה לשחרר ספינה מקורקעת, או לכבות שריפה באופן הפוגע במכולות אחרות במים.

ביטוח ימי מציע פתרונות גמישים העונים על דרישות העסק שלך. אם הפעילות העסקית שלך דורשת משלוחים קבועים, תוכל לבחור בין רכישה של מדיניות טיול יחידה או פוליסה שנתית. ניהול מדיניות שנתית קל ונעשה על ידי דיווח על המשלוחים לתקופות קודמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *